[O2] Akumulator - jak prawidłowo dobrać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andrzej.b2
    Classic
    • 2012
    • 8

    [O2] Akumulator - jak prawidłowo dobrać?

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7Uc9fkLQqz4&feature=player_embedded[/youtube]
  • Lesiu34
    Ambiente
    • 2010
    • 159
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O2] Akumulator - jak prawidłowo dobrać?

    Witam

    Mam dość nietypowe pytanie o akumulator. Otóż w mojej Octavii 1.6 MPI benzyna jest sobie jakiś zamiennik 50Ah marki Euro Bateria. Jak wynika z wpisów na forum oryginalny akumulator miał 44Ah. Mój jest w kondycji raczej nieszczególnej, więc zacząłem przymierzać się do kupna nowego. Ściągnąłem sobie folder ze stony Centry, szukam mojego silnika, a tu proponują akumulator... od 70 do 77Ah :shock: Wchodzę na stronę Varty - propozycja mniej więcej 60 Ah. Sprawdzam znowu na stronie Centry ale programem doboru akumulatora i wynik 64 Ah. Jaki w takim razie powinien być zamontowany akumulator jeżeli chodzi o pojemność i z czego wynikają takie wskazania katalogowe - wydawałoby się na wyrost? Czy montując np Centrę Futurę 77 Ah alternator zdoła ją naładować? Czy też nie należy się tym w ogóle sugerować i kupić tak jak było oryginalnie 44 - max 50 Ah? Nawiasem mówiąc sklep skodaczesci.pl proponuje właśnie akumulator 50Ah.

    Piotrek

    Komentarz

    • Carolco
      Ambiente
      • 2010
      • 116

      #3
      Proponuję kupić taki, jaki poleca jednak producent. Jeśli taki jest fabryczny, to na pewno jest najodpowiedniejszy. A ile już posiadasz swój samochód, że musisz wymienić akumulator?



      1.4 TSI MINT

      Komentarz

      • Lesiu34
        Ambiente
        • 2010
        • 159
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Samochód posiadam od tygodnia, ale ma on 4 lata i poprzedni właściciel nie dbał kompletnie o akumulator. Na testerze wyszło że jest już mocno zużyty i pomimo ładowania nie daje tyle mocy ile powinien - prawdopodobnie jest zasiarczony, dlatego wolę przed zimą więc kupić nowy i porządny - no tyle że właśnie wyszedł problem z pojemnością.

        Komentarz

        • zielony49
          Ambiente
          • 2009
          • 180

          #5
          Ja mam duzy silnik i akumulator 45, W serwisie nie polecali innego, stwierdzili że bedzie niedoładowany.
          Dipol

          Komentarz

          • bobolino
            Rider
            • 2010
            • 392

            #6
            Zamieszczone przez zielony49
            Ja mam duzy silnik i akumulator 45, W serwisie nie polecali innego, stwierdzili że bedzie niedoładowany.
            Debile.
            Alternator 70A spokojnie doładuje akumulator 110Ah.

            No chyba, że masz jakieś wzmacniacze, ledy pod autem, cholera wie co jeszcze...
            Generalnie, żeby akumulator był niedoładowany altenatorem 70A, to musiałbyś mieć pobór prądu w aucie na poziomie +- 500Wat. Czyli dwie żarówki po 100W + 2x21W +2x5W + ileś tam Watt na pierdoły, radio itp...
            Gdzie co do czego?
            Co najwyżej akumulator 45Ah może nie obsłużyć tego wszystkiego, bo mu prundu zabraknie, ale nie to, że większy będzie niedoładowany!
            Bzdura.

            Komentarz

            • Ths
              Rider
              • 2007
              • 317

              #7
              Lesiu34,
              najrozsądniej będzie jak zajrzysz do wlepy w bagażniku i odkodujesz sobie jaki miałeś org akku.



              u siebie w O1 AKL 1.6 mam 44Ah a w wyposażeniu mam elektryczne szyby x4, podgrzewane lusterka, podgrzewane siedzenia i bateryjka daje radę. Nawet przy -30 zimą nie było problemów z uruchomieniem.

              Komentarz

              • Lesiu34
                Ambiente
                • 2010
                • 159
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Ooo dzięki, to jest to. Wyszło że fabryczny miał 44Ah.

                Komentarz

                • jacki64
                  Drive
                  • 2010
                  • 82
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Polecam. http://allegro.pl/akumulator-centra-...306974785.html kupiłem aku. w tej firmie. Dobry kontakt, odbiór osobisty blisko domu, cena atrakcyjna. 3 lata gwarancji + 2 lata assistance.

                  Komentarz

                  • Lesiu34
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 159
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Tak się teraz zastanawiam - ciekawe dlaczego wychodzą takie róznice między pojemnościami akumulatorów fabrycznych a katalogami producentów. Czy wynika to z tego, ze producenci samochodów żeby oszczędzić dają najmniejszy jaki się da byleby było najtaniej, zaś producenci akumulatorów proponują największy jaki się da byle zarobić i trzeba w tym wypośrodkować?

                    Komentarz

                    • elektronik
                      Classic
                      • 2010
                      • 35
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Jeśli mogę się pochwalić swoim doświadczeniem z przeciągu 4 lat odnośnie ciągłej wymiany akumulatora, to gorąco i szczerze odradzam zakupu jakiejkolwiek centry. Moje problem skonczyły się po zakupie varty. Polecano mi też boscha, ale ponoć to to samo co varta.

                      Komentarz

                      • sontario
                        Rider
                        • 2007
                        • 260
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        A ja z Centry jestem zadowolony. Oczywiście mówimy o modelu Futura, bo zwykłych nigdy nie kupowałem. Kiedyś miałem taki we Fabii - sprawował się bez najmniejszego zarzutu. Teraz kupiłem do Octavii. Fabryczny Akuma miał 61 Ah i przy mrozach poniżej -20 st ledwo kręcił. Jak samochód nie zapalił za max 2-gim kręceniem to na 3-cie nie było już prądu. Dlatego założyłem Centrę Futurę 77 Ah i pali od pierwszego razu, bo prąd rozruchu ma potężny i rozrusznik lepiej kręci silnikiem. Uważam, że fabryczne akumulatory są zdecydowanie za słabe. Oczywiście dają radę, ale przy sporych mrozach już wymiękają.
                        OII Elegance 2.0 TDI

                        Komentarz

                        • Tomek_dx
                          Rider
                          • 2008
                          • 398

                          #13
                          Nie można generalizować że Centra jest "be". Ja używam od lat Centry Futura i średnio wytrzymuje w różnych autach 5lat i uważam to za dobry wynik. Dodatkowo aku pracuja w ciężkich warunkach tj 90% miasto i uruchamianie auta ze 20x dziennie
                          Tomek

                          Komentarz

                          • Lesiu34
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 159
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez sontario
                            A ja z Centry jestem zadowolony. Oczywiście mówimy o modelu Futura, bo zwykłych nigdy nie kupowałem. Kiedyś miałem taki we Fabii - sprawował się bez najmniejszego zarzutu. Teraz kupiłem do Octavii. Fabryczny Akuma miał 61 Ah i przy mrozach poniżej -20 st ledwo kręcił. Jak samochód nie zapalił za max 2-gim kręceniem to na 3-cie nie było już prądu. Dlatego założyłem Centrę Futurę 77 Ah i pali od pierwszego razu, bo prąd rozruchu ma potężny i rozrusznik lepiej kręci silnikiem. Uważam, że fabryczne akumulatory są zdecydowanie za słabe. Oczywiście dają radę, ale przy sporych mrozach już wymiękają.
                            sontario mam prośbę. Poniewaz u mnie jest założony ten jakiś cud 50Ah a na dodatek klema ta bliżej przodu auta jest poprowadzona na zewnątrz osłony plastikowej akumulatora, a pokrywa była wciśnięta delikatnie rzecz biorąc siłowo, mógłbyś mi zrobić zdjęcie jak u ciebie idzie ta klema żebym mógł prawidłowo akumulator podłączyć?

                            Komentarz

                            • qwsazx
                              Drive
                              • 2010
                              • 66

                              #15
                              Możesz śmiało pakować do auta dowolny akumulator, byle zachować poziom prądu rozruchowego i oczywiście ułożenie klem. Całkowita pojemność nie ma żadnego znaczenia, jeśli kupisz 150Ah i się zmieści, to będzie działał tak samo, jak 44Ah.

                              Komentarz

                              • sontario
                                Rider
                                • 2007
                                • 260
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Lesiu34
                                sontario mam prośbę. Poniewaz u mnie jest założony ten jakiś cud 50Ah a na dodatek klema ta bliżej przodu auta jest poprowadzona na zewnątrz osłony plastikowej akumulatora, a pokrywa była wciśnięta delikatnie rzecz biorąc siłowo, mógłbyś mi zrobić zdjęcie jak u ciebie idzie ta klema żebym mógł prawidłowo akumulator podłączyć?
                                Mówisz i masz, fota z telefonu bo nie miałem aparatu pod ręką. Ten 77 Ah mieści się na styk. Wcześniejsza czeska Akuma była o kilka cm krótsza, ale też i słabsza ;-)

                                Pozdrawiam.
                                Załączone pliki
                                OII Elegance 2.0 TDI

                                Komentarz

                                • Lesiu34
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 159
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Dzięki Ci wielkie! Czyli u mnie ASO wyciągnęło klemę i puściło na zewnątrz obudowy a właściciel nawet się nie zorientował. Teraz już będę mógł prawidłowo podłączyć aku.

                                  Komentarz

                                  • kaczka41
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 21

                                    #18
                                    Witam. Podłączam się do tematu, by nie zakładać nowych, a w tych istniejących - odpowiedzi nie znalazłem.
                                    Mam Oktavie II 1,6 FSI z 2006 r. Jestem 2 właścicielem, więc nie wiem ,czy wcześniej ktoś podmnieniał akumulator. Obecnie mam 44Ah (jaki prąd rozruchowy ...nie pamiętam- żonka auto zabrała ;-)))
                                    Akumulator już od ostatniej zimy co jakiś czas o sobie przypomina - nie da się odpalić i wszystko się zeruje. Już 3 razy go podładowywałem, ale wystarczy,że po kilku miesiącach mam potwierane drzwi - sprzętanie auta i świecą sie lampki - już raz mi po tym nie zapalił...
                                    Do rzeczy...

                                    Chce kupić nowy.. do tego konkretnego modelu.
                                    Proszę o pomoc: jaki kupić?"
                                    1) Firma i model - choć nie to jest najważniejsze
                                    2) parametry odpowiednie do mojego modelu auta (firmy varta i centra proponują mocniejsze 60-70 Ah) , ja mam 44 obecnie, ale faktycznie w ciągu roku zbyt dużo nie jeżdżę: odpalić-2 kilometry- odpalić- 2 kilometry ( są dni że więcej ;-))

                                    Czekam na odpowiedź. Z góry dzięki!!! :lol: :lol:
                                    Nowy klubowicz wita wszystkich pozostałych!

                                    Komentarz

                                    • kropeck
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2319
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                      #19
                                      kaczka41, mamy taki sam model. U mnie oryginalnie był wsadzony 44Ah, 360A (chociaż po dwóch ładowaniach u elektryka pokazało 290A, więc sporo poniżej normy). Zaproponowano mi akumulator 60Ah 600A - kupiłem ten sugerowany. Akumulator jest firmy FORSE 12V 60Ah 600A.
                                      Pozdrawiam,
                                      Michał

                                      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                      Komentarz

                                      • guzolot
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 473

                                        #20
                                        wyszukiwarka na akumulatory.pl podaje 77Ah 760A prąd rozruchu.
                                        Ale podaje taki aku do wszystkich octavii. Dlatego bym jej nie ufał.

                                        Pozdrawiam
                                        Andrzej
                                        Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                        ---


                                        A to moja skodzinka:
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                        Komentarz

                                        • kropeck
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2319
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                          #21
                                          guzolot, bardzo egoistycznie patrzysz na temat. Ty masz diesla....
                                          Pozdrawiam,
                                          Michał

                                          Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                          Komentarz

                                          • Jacek Wo.
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 221

                                            #22
                                            Zamieszczone przez qwsazx
                                            Możesz śmiało pakować do auta dowolny akumulator, byle zachować poziom prądu rozruchowego i oczywiście ułożenie klem. Całkowita pojemność nie ma żadnego znaczenia, jeśli kupisz 150Ah i się zmieści, to będzie działał tak samo, jak 44Ah.
                                            A możesz to twierdzenie rozwinąć i czymś poprzeć ? :shock:

                                            [ Dodano: Wto 23 Lis, 10 17:53 ]
                                            Akumulator dobiera się:
                                            1) Do zapotrzebowania na prąd rozruchowy -
                                            a) diesel czy benzyna
                                            b) moc rozrusznika

                                            2) Do poboru mocy - ilości odbiorników i generowanego obciążenia, w tym istotnym elementem jest wyposażenie w klimatyzację i dodatkowe pożeracze prądu - podgrzewane siedzenia, podgrzewane spryskiwacze itp
                                            3) Do wydajności alternatora

                                            4) Do sposobu użytkowania auta - dużo uruchomień i krótkie jazdy miejskie czy też eksploatacja w długich trasach ...

                                            Generalnie diesle = większa pojemność ~ 70-80Ah, ale przed wszystkim duży prąd rozruchowy.
                                            Do benzynki wystarcza niższy prąd rozruchowy i pojemność rzędu 50-60 Ah, większy jest zbędny ...

                                            Producenci aut dają najczęściej minimalne parametry, czesto na polski rynek mniejsze akumulatory niż na rynki zachodnie (nie mylić ze skandynawskim ) - dlatego spokojnie można kupić o "1 numer" większy niż fabryczny.
                                            Akumulator zdecydowanie "za duży" - szczególnie w eksploatacji miejskiej zimą, będzie najczęściej niedoładowany i prędzej straci parametry, niż dobrze dopasowany.

                                            Komentarz

                                            • ROBAL_26
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2326
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                              #23
                                              sontario, witam kolege,posiadam taki sam aku w 01 i mam pytanko,mianowicie czy kiedykolwiek sprawdzałeś jakie masz napięcie na biegunach + i - np z rana lub dłuższym postoju,ponieważ u mnie pokazuje iż jest 12,5v ,ładowanie jest ok czyli 14-14,5v i nie wiem czy trafiłem jakiś feler czy coś,wcześniej we wcześniejszym aucie zainwestowałem w boscha silvera i tam wskazywał nawet na postoju i wyłączonym silniku 14-14,5v.pozdrawiam wszystkich :szeroki_usmiech
                                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                              Komentarz

                                              • sontario
                                                Rider
                                                • 2007
                                                • 260
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                ROBAL_26, Akumulator powinien dawać napięcie w okolicach 12-12,5 V, więc u ciebie tyle daje. Podczas pracy alternatora w układzie elektrycznym utrzymywane jest wyższe napięcie o około 2 V (żeby akumulator mógł się ładować wymagana jest różnica potencjałów, czyli napięcia) i to też masz prawidłowo. U mnie też jest tak. W poprzednim samochodzie (Fabia) również tak było, więc nie masz się czym przejmować. Ten poprzedni aku miałeś jakiś dziwny, skoro w spoczynku dawał prąd o napięciu 14 V.

                                                Co do pojemności i mocy akumulatora, to jestem zwolennikiem wkładania mocniejszych i bardziej pojemnych. Przy temp. 0 stopni sprawność baterii spada o około 40%, więc sami obliczcie o ile słabszy jest akumulator zimą względem lata. Powiem Wam, że wystarczy nawet 400A prądu rozruchu, żeby uruchomić diesla. Jednak zimą pojemność i moc akumulatora spada i tego prądu jest wtedy za mało. Moja nowa Centra Futura 77Ah i 760A daje teraz takiego kopa, że silnik szybciej nawet łapie. Dzisiaj rano było -3 i zakręcił od razu - jak latem.
                                                OII Elegance 2.0 TDI

                                                Komentarz

                                                • dfq
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 54

                                                  #25
                                                  POpierając całkowicie opinie Jacka WO. pozwole sobie zacytowac z "Skoda Octavia II" Jiriego Schwarza :

                                                  Montowane fabrycznie akumulatory w Skoda Octavia II :
                                                  -silnik 1.6 FSI, 85KW - akumulator 44Ah - całkowicie naładowany akumulator jest zdolny uruchomic silnik w temperaturze -24C.
                                                  -silnik 1.6 FSI, 85KW - akumulator 60Ah - całkowicie naładowany akumulator jest zdolny uruchomic silnik w temperaturze -28C.
                                                  -silnik 1.6 FSI, 85KW - akumulator 70Ah - całkowicie naładowany akumulator jest zdolny uruchomic silnik w temperaturze -20C.
                                                  -silnik 1.6 FSI, 85KW - akumulator 72Ah - całkowicie naładowany akumulator jest zdolny uruchomic silnik w temperaturze -24C.


                                                  Osobiscie wymienialem akumulator na początku roku. Po konsultacji ze specjalistą z serwisu akumulatorów dobrano mi Centre Future CA640 (64 Ah)
                                                  Jak dotąd spisuje sie znakomicie :arrow:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...